Regn och rusk!!

Här har veckan som var vart full av träning för både Nova och Azita. Spår spår spår och lydnad m Nova samt lydnad med Azita. Så skoj att Azitas kronor börjar trilla ner helt och fick linförigheten på plats bara på krav. Toppen det händer saker.

Dock massa besviken kom med på Appellen i Söndags, allt var klart med bil och skjuts, men Lördagkväll efter 22 så sprack allt. PUST försökte lösa sitationen även komunalt men inget fungerade, så ledsen och besviken så vart det ingen tävling m Nova, typsikt!!!!! Letade andra runt om i Sve men tokigt många anmälda samt hitta ett ställe där man känner någon som kan köra. Blir nog kört fram tills våren...Men ger inte upp riktigt än. Bruks är hopplöst utan körkort, men jag gör mitt bästa att få till det..Lydnad enklare, oftast går det ta sig dit kommunalt eller få skjuts till och från klubb....Sist med Azita så vart det tåg ner till Eskilstuna till Bettan som därifrån körde till Sala...Sen tåg hem, tog sin lilla tid kan jag lova...men hoppas på fler tävlingar nästa År.

Däremot så skall det bli en LK2 start igen med Nova i mitten av Nov, samt ev Azita i Lk1 samma dag, beror lite på om nerverna pallar haha, samma domare så det fungerar köra båda olika klasser.

Nova och jag är ok nu, men samma "roliga" m Azita, men jobbar på och försöker, ger inte upp. Tur man vet vad nerverna och blackouterna beror på nu iallafall, värre innan när man ej fatta varför ska det vara så SVÅRT. Att kunna gå rakt, slappna av, "förstå" vad tl säger samt att kunna höger och vänster på plan, men med vetskap om min diagnos och rätt stöttningar samt TÅLAMOD så kommer det en dag släppa helt, jag ger inte upp !
Samt så länge mina hundar har platsliggningen så kommer de aldrig att störa andra hundar...Utan ett sätt att få mig framåt...Jag älskar att träna jag VILL tävla mer...men framöver så...

I helgen som kommer blir det A Figurants utbildning för min del, spännande och så skoj!!!! Få A figgar jag hoppas att fler går vidare med utbildningar och inte bara stannar på B. Behövs folk!

Samt en efterlysning från Rottweilerklubben där massor av hjälp behövs. Komiteer mm Många bäckar små, alla behövs, utan varandra kommer vi inte vidare...Så gå in på Rottweilerklubbens hemsida och se vart just DIN hjälp behövs...

I Maj nästa År är Madonna kullens MH bokat och nästan klart. Toppen att man fick ihop det med Masatis som har halvsyskonen efter Molle. Ser verkligen fram emot det, även om det är en lång tid kvar.....

Ha en toppen kväll..
Allmänt | |
Upp